hjälplös



det tragiska i chile bara fortsätter... va ett efterskalv till imorse som va på 6 nåt... de e juh helt jävla galet asså.. ja blir skrämd varje gång nån nämner att vi börjar närma oss 2012... usch.. nu måste de ju ta slut... dödssiffran bara stiger.. nu e den ju uppe i över 700... ja ber för alla som har anhöriga där borta... min pappa kommer juh från norr o där e de lugnt.. dom har väl känt av skakningar o sånt men inget i närheten av vad som hänt längre ner... nåt som irriterar mig är den kvinnliga presidenten som ska avgå lr har avgått whatever.. de stod att massor av länder har hört av sig för att hjälpa till o men dåå tackar vi nej... äru störd lr.. nej hon vill ha kontroll på läget själv först... hallå du fattar väl att du aldrig kommer få de.. ta den hjälp som erbjuds.. asssåå... aaa...
men finns de nåt värre än att känna sig hjälplös...?? det är fruktansvärt...  ja har en vän som inte fått tag på sin mamma.. man bara sitter där brevid o hoppas att de räcker som stöd.. man vet inte vad man ska säga för att det ska kännas bättre.. för bara tanken av att ja inte skulle komma i kontakt med min mamma ger mig nästan panik.. ens mamma e juh ändå ens mamma.. alltså de finaste man har.. för dom flesta iaf.. för mig e de så iaf :) hon e bäst.. ahh de e iaf sjukt jobbigt..
 igår fick ja veta om en komiker som e chilenare.. han vill tydligen göra nån stor show... han vill väl att folk ska få lite skratt i alla tråkigheter.. tanken e väl att de ska säljar chilensk mat o kakor o ahh u name it... iaf.. varenda krona som då kommer in ska gå till chile.. de tycker ja e bra..

neeee nu ska ja gå göra iordning mig... börjar jobba 16...

hare bra.. all min kärlek o värme till er som inte får tag i era anhöriga o chile...




Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu blir jag rörd,vad gulligt skrivit.Jag älskar dej lilla gumman<3 Hälsa till din kompis att vi oxå tänker på henne o hoppas hon får kontakt med sin mamma o visst räcker det säkert med att du bara finns där för henne......Puss o Kram Mammi

2010-03-01 @ 22:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0